czwartek, 21 kwietnia 2011

Sernik nowojorski. Cheesecake.

Mój ulubiony !!!! Jest tak pyszny że parę lat temu przywiozłam go nawet do Polski,aby inni mogli go posmakować. Ma karmelowy spód zrobiony, oryginalnie z herbatników typu "graham"  z miodem ( niedostępne w Polsce, dlatego zamiennie użyłam herbatników petit beurre ), natomiast na skład masy serowej wchodzi ser Philadelphia oraz Ricotta, które mają niepowtarzalny smak. Może nie są to najtańsze sery, ale wydaje mi się że z okazji świąt można sobie pozwolić na odrobinę luksusu :)
Wykonanie tego sernika jest naprawdę szybkie i proste, wystarczy tylko wymieszać wszystkie składniki. Podane proporcje, w pierwotnym przepisie są mierzone na formę o średnicy 22 cm, jednak ja miałam jedynie 26-stke, dlatego sernik jest dość niski. Jeśli chcecie aby był wyższy wydaje mi się, że wystarczy podwoić składniki (lecz na pewno wydłuży się czas peiczenia).
Z tej racji, że jest to amerykański sernik, zatem i przepis, częściowo podałam ilości w "cups". Uważam że nie ma po co utrudniać sobie życia i bawić się w ważenie produktów, lepiej nabyć miarki, które zdecydowanie przyspieszają  pieczenie. Można je kupić w wielu sklepach z wyposażeniem kuchni, nawet w sieci sklepów Carrefour.
Życzę wszystkim smacznego :)











Czas przygotowania: ok. 30 minut
Czas pieczenia: ok. 45 minut


Skład:

  • 220 g herbatników, typu petit beurre
  • 130 g masła 
  • 1/4 cup brązowego, drobnego cukru
  • 250 g sera Ricotta
  • 250 g serka Philadelphia
  • 1/3 cup białego cukru (najlepiej drobnego)
  • 2 duże jaja
  • 1 i 1/3 cup kwaśnej śmietany ( 2 op. po 180 g każde )
  • 1 łyżka stopionego masła
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego


Przygotowanie:
  1. Przygotowanie spodu. Masło roztopić, wystudzić. Następnie wymieszać z cukrem. Herbatniki rozkruszyć na drobny proszek (np. za pomocą młynka do kawy). Wymieszać z masłem. Ma powstać, zwarta, plastyczna masa. Tak przygotowane ciasto rozłożyć na tortownicy, ma pokryć całkowicie spód oraz częściowo boki. Odstawić do lodówki na czas robienia masy serowej. 
  2. Masa serowa. Wszystkie składniki zmiksować, w podanej kolejności. Wylać na przygotowany spód. Piec ok. 45 minut, w piekarniku rozgrzanym do 160 st. c. Po wystudzeniu, chłodzić w lodówce min. 4 godziny.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie wpisy