środa, 25 sierpnia 2010

Owoce morza pod beszamelem

Oryginalny w tym przepisie jest sposób podania potrawy. Tak podane owoce morza jadłam w jednej z chińskich   restauracji w Nowym Jorku. Wspomnienie tamtych chwil, zainspirowało mnie do stworzenia własnej wersji tego dania. Ja moje muszelki-foremki kupiłam w sklepie "99 cents" (polski odpowiednik "wszystko po 4 zł) :), jednak myślę ze można je nabyć nad morzem bądź posłużyć się tymi zebranymi podczas egzotycznych wakacji. Przed ich użyciem do celów gastronomicznych, wygotowałam je dwukrotnie we wrzątku i porządnie wymyłam.
Do przygotowania tej potrawy, wykorzystałam krewetki oraz paluszki krabowe, jednak w ten sposób można również zapiec gotowaną rybę. Natomiast tradycyjny sos beszamelowy wzbogaciłam sokiem z cytryny, bowiem świetnie współgra ona z owocami morza. Myślę że tak zaserwowana potrawa wzbudzi zainteresowanie gości :)








Porcje: 12 sztuk
Czas przygotowania: ok. 15 minut
Czas pieczenia: ok. 10 minut


Skład:
  • 12 obranych krewetek (najlepiej średniego rozmiaru)
  • 8 paluszków krabowych
  • 1 ząbek czosnku
  • parmezan do posypania
  • sól
  • masło
  • 12 muszli
Sos beszamelowy:
  •  2 łyżki masła
  •  2 łyżki mąki
  • 1 szklanka mleka
  • sok z połowy cytryny
  • 1 żółtko
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • sól
  • biały pieprz

Przygotowanie:
  1. Krewetki opłukać i osuszyć. Paluszki krabowe pokroić na ok. pół centymetrowe krążki.
  2. Na rozgrzaną patelnie wrzucić masło, zmniejszyć ogień aby masło się nie spaliło. Następnie podsmażyć razem krewetki oraz paluszki krabowe. Dodać drobno posiekany czosnek. Smażyć ok. 4 minut. Na koniec posolić.
  3. Owoce morza nałożyć do muszelek, tak aby, w każdej była jedna krewetka oraz oczywiście paluszki krabowe.
  4. Sos beszamelowy. Na patelni, rozpuścić masło i mieszając dodawać mąkę. Jednym płynnym ruchem wlać mleko. Cały czas podgrzewając mieszać aby nie było grudek. Gdy sos zgęstnieje dodać sok z cytryny, gałkę muszkatołową, sól i pieprz. Następnie zdjąć sos z ognia i dodać żółtko, w ten sposób sos będzie miał ładny żółty kolor. 
  5. Przygotowane muszelki dopełnić sosem, tak aby pokrył owoce morza. Następnie posypać parmezanem. 
  6. Zapiekać ok. 10 minut pod grillem, w piekarniku nagrzanym do 200 st.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie wpisy