piątek, 21 czerwca 2013

Grzanki z tapenadą.

Do tej pory nie lubiłam 2 rzeczy: kminku i oliwek, aż do zeszłego roku kiedy to podczas "Nocy Restauracji", spróbowałam grzanek z tapenadą z czarnych oliwek. Tak mnie jakoś naszło  na ten smak, że postanowiłam sama zrobić tą pastę.
Tapenada to pasta, której głównymi składnikami są oliwki i kapary oraz oliwa. Z tej racji że nie miałam kaparów, zmodyfikowałam troszkę oryginalny przepis i dodałam czosnek, parmezan, natkę pietruszki oraz świeży tymianek, dla pogłębienia smaków.






 Czas przygotowania: ok. 15 minut

Skład:
  • 1 słoiczek (142 g ) czarnych oliwek
  • 1 łyżeczka masła
  • 2 łyżeczki parmezanu
  • 1 łyżeczka natki pietruszki
  • 1 łyżeczka świeżego tymianku
  • 0,5 pół ząbka czosnku
  • szczypta soli
  • oliwą (ok. 4 łyżek)
  • bagietka albo inne pszenne pieczywo
Przygotowanie:
  1. Oliwki odcedzić i podsmażyć na maśle przez ok 1 minutę. Dzięki  temu reszta wody odparuje a oliwki nabiorą głębszego smaku.
  2. Do misy blendera przełożyć: oliwki, parmezan, natkę pietruszki, tymianek, czosnek oraz sól. Na koniec dodać oliwę. Zmiksować na gładką pastę. W razie konieczności dodać jeszcze oliwy bądź soli.
  3. Bagietkę pokroić ukośnie. Ugrilować grzanki. Następnie posmarować przygotowaną tapendą.



2 komentarze:

  1. Nie mogę cały czas być online, więc zostawiam komentarz. Super blog

    OdpowiedzUsuń
  2. fenomenalna strona, spójrz na moją!

    OdpowiedzUsuń

Ostatnie wpisy