piątek, 12 grudnia 2014

Domek z piernika.

Mój pierwszy domek z piernika. Zawsze bałam się go robić, bałam się klejenia ścian, bałam się że nie będzie się trzymać i że wszystko się rozpadnie. Jednak domek stoi po dziś dzień, jest bardzo stabilny i nawet przymierzam się go przetransportować 300 km na Święta.




Teraz kilka uwag technicznych i praktycznych przy wykonywaniu domku :)
  1. W internecie można zaleźć wiele szablonów domków (nie podaje mojego bo nie do końca był poprawny). 
  2. Wycięte z ciasta piernikowego formy na domek, należy piec trochę dłużej niż normalne pierniczki, aby ciasto było twarde.
  3. Przed sklejeniem domku, należy dopasować ściany "na sucho" (bez kleju) i zobaczyć czy ściany pasują do siebie, ewentualnie przyciąć ostrym nożem.
  4. Domek kleimy gęstym lukrem królewskim (przepis TU.)
  5. Jako podstawę wykorzystałam pozostałe ciasto na piernika, rozwałkowałam je i upiekłam.
  6. Przed montażem domku, dobrze jest ozdobić ściany i dach.
  7. Zapraszam do obejrzenia zdjęć :)

Udekoruj domek według własnego pomysłu: jak użyłam np. Tic Tac'ów do "wybrukowania" ścieżki do domku.


Ściany po wstępnej dekoracji, jeszcze przed montażem.
Jako dachówek użyłam płatków Cini Minis. Przykleiłam je gęstym lukrem.



Ściany stoją, pora na dach...i dekoracje :)

I efekt końcowy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie wpisy