czwartek, 30 kwietnia 2015

Ciasto z rabarbarem i serkiem mascarpone.






Sezon na rabarbar w pełni, więc prócz kompotu lub rabarbaru z cukrem, warto upiec z nim ciasto. Propozycji jest mnóstwo: od ciast drożdżowych po te na jogurcie czy biszkoptowe. Moja propozycja to ciasto, które użyłam do przygotowania tortu Red Velvet (przepis KLIK), nie dałam tylko do niego barwnika i kakao oraz upiekłam 2 grubsze blaty a nie 3. 
Rabarbar jest dość kwaśny, więc aby zrównoważyć smaki dodałam warstwę serka mascarpone wymieszanego z cukrem pudrem. 




Ilość: 2 blaty o średnicy 21 cm
Czas pieczenia: ok. 120 (w sumie)

Skład:
  • Jak na ciasto z tego PRZEPISU. Nie dodajemy tylko: barwnika, kakao i truskawek.
  • 3 albo 4 (zależy od grubości i długości) łodygi rabarbaru, pokrojone w ok. 2 cm kawałki
  • 125 g serka mascarpone
  • 1/4 szklanki cukru pudru
Przygotowanie:
  1. Dwie formy do pieczenia o średnicy 21 cm wysmarować masłem i dno wyłożyć papierem do pieczenia.
  2. Przygotować ciasto jak w TYM przepisie. 
  3. Podzielić ciasto na 2 porcje i rozlać do przygotowanych blaszek.
  4. Na jedną porcję ciasta wyłożyć rabarbar. 
  5. Każdą piec ok. 60 minut w tem 170 st.C, aż drewniany patyczek będzie czysty.
  6. Po wystudzeniu można drugi blat ciasta zamrozić (przyda się do kolejnego przepisu). W tym celu należy go szczelnie owinąć folią spożywczą i zamrozić.
  7. Serek mascarpone wymieszać z cukrem.
  8. Na cieście z rabarbarem ułożyć przygotowany serek.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie wpisy