czwartek, 13 sierpnia 2015

Mini Burgery.

Dziś mam dla Was przepis na szybkie burgery podane w mini ciabatt'ach. Sprawdzą się idealnie na dużym przyjęciu, kiedy to serwujemy przekąski dla dużej liczby osób. Ich przygotowanie nie zajmie Wam więcej niż 40 minut (wraz z upieczeniem mięsa).
Zawsze denerwowało  mnie że każdą porcję mięsa do burgerów muszę przygotować  osobno (oczywiście przy mniejszej ilości nie ma z tym problemu, jednak 20 czy 40 burgerów robi różnicę). Więc stwierdziłam że muszę jakoś ułatwić sobie zadanie. Stwierdziłam że jeśli moje bułeczki są lekko kwadratowe to przecież mięso też może. Wpadłam na pomysł że upiekę jeden duży płaski "mięsny placek" i po upieczeniu pokroje go na mniejsze porcje idealnie pasujące rozmiarem do bułeczek. Szybkie i proste rozwiązanie bardzo ułatwiło mi pracę i przygotowanie przyjęcia. 
Burgery te można podać na zimno (jako kanapki) lub podgrzać w piekarniku przed podaniem. 






Ilość: 20 sztuk 
Czas przygotowania: ok. 40 min


Skład:
  • 20 małych bułeczek (ja użyłam mini ciabatt'ek)
  • 1 kg mielonej wołowiny
  • 1/2 cebuli
  • 1 jajko
  • 2 płaskie łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka pieprzu
  • sos curry
  • 1 czerwona cebula
  • 1 mały słoiczek ogórków (najlepiej z zalewy typu "sałatka szwedzka")
  • 20 plastrów żółtego sera
1 prostokątna blacha (taką jak do pieczenia placka)


Przygotowanie:
  1. W dużej misce wymieszać mięso z drobno posiekaną cebulą, jajkiem, solem oraz pieprzem. Masę mięsną przełożyć na blachę i równomiernie rozłożyć. Piec w rozgrzanym piekarniku (180 st. C) przez ok. 30 minut. 
  2. W tym czasie przygotować sos (przepis TU), cebulę pokroić w krążki, rozkroić bułki, ogórki odsączyć z zalewy. 
  3. Upieczone mięso (to normalne że się skurczy) pokroić na porcje, wielkości odpowiadające wielkości bułek. Spód bułki posmarować sosem, położyć kawałek mięsa, następnie krążek cebuli, 2 plastry ogórka oraz ser, przykryć górną połówką bułki (również posmarowaną sosem).
  4. Przed podaniem można podgrzać w piekarniku rozgrzanym do 160 st. C przez ok. 15 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie wpisy